Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pozezdrzu jest jednostką organizacyjną Gminy Pozezdrze. Ośrodek prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych ustawą o finansach publicznych. Finansowany jest ze środków z budżetu państwa na realizacje zadań zleconych a na realizacje zadań własnych z budżetu gminy. Obszar działania Ośrodka obejmuje teren Gminy Pozezdrze. Siedziba Ośrodka znajduje się na ulicy 1 – go Maja 1a. Nadzór merytoryczny nad działalnością Ośrodka w zakresie zadań zleconych sprawuje Wojewoda Warmińsko – Mazurski. Nadzór nad bieżącą działalnością Ośrodka oraz nad realizacją zadań własnych gminy sprawuje Wójt Gminy Pozezdrze.
W skład pracowników Ośrodka wchodzą:
1. Kierownik,
2. Pracownicy socjalni,
3. Pracownicy do spraw świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
1. Kierownik,
2. Pracownicy socjalni,
3. Pracownicy do spraw świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
4. Asystent rodziny,
5. Opiekunka środowiskowa
Ośrodek Pomocy Społecznej zajmuje się m.in. wymienionymi poniżej zadaniami:
1. przyznawnie i wypłacanie zasiłków stałych, okresowych
2. przyznawanie i wypłacanie zasiłków specjalnych celowych,
3. prowadzenie postępowania w sprawie dodatków mieszkaniowych,
4. prowadzenie postepowania wobec dłużników alimentacyjnych,
5. prowadzenie postepowania w sprawie świadczeń rodzinnych, przyznawanie i ich wypłata,
6. opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym
ubezpieczeniu w NFZ,
7. przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską
żywiołową lub ekologiczną,
8. prowadzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z
zaburzeniami psychicznymi,
9. praca socjalna